Karácsonyi társasjátékos adománygyűjtő licit

Karácsonyi társasjátékos adománygyűjtő licit

2016 Karácsonyi adománygyűjtő licit: beszámoló

2023. november 03. - flyinghair

Imi: Idén is elérkezett október vége. Bár ilyenkor még csak a plázák kirakata hirdeti az év legmeghittebb legforgalmasabb ünnepét, és öltik magukra az ünnepi fényeket, de nekem is már a karácsonyra kellett készülnöm: eljött jótékonysági licit ideje. Miután évekig segítettem Gergőnek, és tavaly gyakorlatilag egyedül levezettem a kampányt, elég kényelmesen álltam a dologhoz. Miután megtaláltuk a célszervezetünket, a Magyar Gyermekmentő Alapítványt, október utolsó előtti napján előkerestem a lementett dokumentumaimat, és létrehoztam a BoardGameGeek-en az ilyenkor szokásos listát. Átírtam a bevezetőt ahol kellett, feltöltöttem a saját falajánlásaimat, és - mint minden évben - elküldtem a listát jóváhagyásra az adminoknak. Másfél nap múlva jött a hidegzuhany...

Nem kaptuk meg az engedélyt. Többen kérdezték, hogy milyen engedélyről is van szó? Röviden: Hogy senki ne gazdagodjon meg "ingyen" az ő felületükön, ezért a BGG minden pénzforgalommal járó tranzakciót a marketplace-re terelt jó ideje, amiből ők részesedést kapnak. Eddig azonban a jótékonysági kampányok felmentést kaptak, ahogy mi is minden évben (lásd: a korábbi listák fejlécében az angol szöveget). A levelemre, küldött válaszban csak annyi állt, hogy több visszaélés volt már jótékonysági liciteken, ezért csak nagyon kivételes esetekben adnak engedélyt. Hiába linkeltem nekik a tavalyi beszámolót, a listát, mégsem engedtek... Lehet, hogy hosszas levelezgetés után meg lehetett volna őket győzni, de mivel 2 napos átfutással válaszoltak, ezért nem akartam tovább csúsztatni a kezdést. Attól tartottam ugyanis, hogy nem fog kifutni a kampány karácsonyig. Töprengtem pár órát, egyeztettem Gyurival és Ádámmal, hogy milyen platformra tereljem a dolgot, de idő hiányában nem is igazán volt választásunk. A facebook gyors és aránylag kezelhető megoldást nyújtott. Miután létrehoztam a csoportot egyeztettem még egy kört: Kössem-e BGG regisztrációhoz a részvételt? Végül Gyuri javaslatára elengedtem ezt a megkötést, így lényegében teljesen átadtam a karácsonyi licitet facebook-közösségnek.

A félelmem, hogy túlságosan sokan jönnek majd a "gémer körökön" kívül és emiatt szétfolyik a kampány, végül teljesen alaptalan volt, sőt! Ahogy minden évben úgy idén is megdöntöttük az előző évi "rekordokat": Míg tavaly 204, addig idén 256 felajánlott tételre lehetett licitálni, amikre idén 389.700 Ft -ot ajánlottatok fel. Záróra után az utalások is villámgyorsan érkeztek, első nap már a teljes összeg 75%-a a számlámon pihent, és a maradék is alig pár nap alatt megérkezett. Szerencsére idén senki sem bliccelte el a fizetést, és ahogy minden évben, most is akadtak jó páran, akik többet utaltak,

így összesen 402.000 Ft-tal a zsebünkben indulhattunk a Magyar Gyermekmentő Alapítványhoz.

Ez pedig épp 31.000 Ft-tal több, mint amit tavaly a Bátor Tábor kapott tőlünk...

20161208_170044.jpg

Gyuri:

Imihez képest kényelmes helyzetben vagyok: ő teljesen egyedül intézte a BGG-s engedélykérést, a szabályok megalkotását, a facebook csoportot és az exceles adminisztrációt is. Nekem csak a végén be kell sasszéznom a piros szőnyegen, megadni a jelet a nagyzenekarnak majd széles mosollyal learatni a babérokat. Idén sem volt ez másként: csak le kellett egyeztetni Imivel, hogy találkozunk a Bethesda gyermekkórháznál, ami ráadásul pont útba esett hazafelé a melóból...szóval nekem tényleg csak megszületni volt nehéz.

Némi tájékozódási betliparádé után végül sikeresen megtaláltuk a házszámot, ahol mentős mellénybe öltözött...nos...mentős bácsi fogadott minket és bevezetett minket az irodájukba, ami egyben amolyan pihenőhelységnek is tűnt. Világosan látszott, hogy a mentőcsapat nem a mi kényelmes irodai munkabeosztásunkhoz vannak szokva: szerencsére ugyan épp két mentés között érkeztünk, de mindenki menetkész állapotban volt, mert bármikor megszólalhatott a telefon. Kis ismerkedés után elmesélték, hogy nem gyakori a személyes találkozás, mivel a költségevetésük nagy része az 1%-okból származik, de a direktbe adományozók nagy része is az átutalást preferálja. Ritka madárnak minősültünk tehát, ahogy munka után lepukkanva beestünk. Talán ennek is tudható be, hogy a doktornénikbácsik igencsak meglepődtek, amikor Imi a prológus után kibökte, hogy 400 gurigát hoztunk, pedig bizonygattuk nekik, hogy manapság a társasjátékokban hatalmas pénz van ám:)

Nincs egy szemernyi kétségem sem, hogy tavaly is jó helyre került az adomány a Bátor Tábor személyében, de itt látszott is, hogy a pénz nem Bora Borai charterjáratba lesz fektetve. Míg a Bátor Tábornál nagy iroda, színes brossúra és exkluzív donor-kapcsolattartó fogadott minket, itt kb két kiszállás között tudtuk a rohanó csapat kezébe nyomni a pénzt. Ha esetleg a megfogalmazás kételyeket ébresztene valakiben, szó sincs elégedetlenségről. Épp ellenkezőleg: az idei adomány nehéz munkát végző, hivatásuk iránt elkötelezett emberek kezébe került, akiknek (és a betegeiknek) nagyon nagy szükségük van mindent forintra, ellentétben a tejben-vajban fürösztött nyomoronc futballistáinkkal (elnézést a kitérőért, nem tudtam magamban tartani).

20161208_170302_1.jpg

Távozás előtt kaptunk még egy-egy pár mentős mesekönyvet (dedikálva), melyet maguk a mentőnénik és -bácsik írtak és melyet időről időre a kis betegek kezébe juttatnak. A 21. századbeli tartalomfogyasztási tempóhoz szokott fiaimnak villámgyorsan el kellett mesélnem az összes történetet...újra meg újra. Kaptunk még igazi kis mentőautókat is, de azt én lenyúltam bibibíííí (lásd még babérok learatása).

Az alapítvány azóta meg is emlékezett a látogatásunkról, mi pedig zárásul ajánlanánk a honlapjukat, ahol rendszeresen hirdetnek ingyenesen látogatható - kimondottan gyemekekre specializálódott - elsősegélynyújtó tanfolyamokat (szülők előnyben). Természetesen ugyanitt megtalálható a bankszámlaszám, ha valaki esetleg rá kíván még tenni pár forintot a liciten összeszedett pénzre.


Minden évben megköszönitek a szervezést, pedig a rengeteg remek felajánlás és a licitek nélkül ez nem jöhetne össze. Ezért most is hálásan köszönjük mindenkinek a hozzájárulást, aki valamilyen módon részt vett az adománygyűjtésben, legyen az bolt, kiadó, vagy magánszemély! 2017 novemberében ismét várunk titeket! ;) Boldog karácsonyt!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsaslicit.blog.hu/api/trackback/id/tr2318249557
süti beállítások módosítása